Lucka 13


För ett årsedan gick jag tillsammans med resten av skolan i fackeltåg till domkyrkan. Jag kommer ihåg att det var väldigt kallt precis som det är idag och att jag gick där och frös lite i min tjocka dunjacka. Men jag tyckte inte att det gjorde så mycket, det hörde liksom till. Sedan fick vi avnjuta luciafirandet i form av levande ljus och stämningsfull musik och jag hade den där speciella julkänslan i min kropp. I år får jag klara mig utan det, men jag kan inte annat än längta tillbaka lite. Att gå i skolan var rätt så mysigt ibland alltså.

Idag öppnar jag lucka nr 13 i min paketkalender (ja, jag får faktiskt det fortfarande, vissa traditioner ska man bara hålla fast vid helt enketl!) och hittade det här bokmärke! Så himla fint.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0