Okej jag erkänner..


..nu räcker det nog med nagellack för ett tag (de får knappt plats på hyllan längre!) och även med denna kalla årstid. (snygg övergång va?) Just nu tycker jag mörkret känns ovanligt tungt och att det räcker med kyla. I december tycker jag det är mysigt med all snö, kylan som biter i kinderna och mörkret tänker jag inte så mycket på alls, det är ju bara att tända en adventsljusstake liksom och man har julstämningen i en liten ask. Men nu när vi har dansat ut julen, elller i alla fall firat den och det inte finns någon mer högtid som är förknippad med allt detta så skulle jag helst vilja snabbspola några månader så att man får känna lite värme igen. Jag önskar att all den vita snön och de kala träden redan nu kan tacka för sig och ge plats för alla härliga vårfärger. Vänta lite.. och då måste man ju nästan bara köpa ett nytt nagellack i någon härlig pastell, kanske måste rensa lite bland alla nagellack så att det får plats, det är ju alltid bra att vara beredd om våren skulle knacka på dörren i morgon liksom. (snälla, låt det hända!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0