Min vecka..

  
 
 
.. utifrån mina mobilbilder (ja, för anledningen till att jag inte har bloggat på ett tag är att jag har glömt kameran, batteriet har varit urladdat mm.. ni fattar, men jag knäpper ju en del bilder i vardagen med min mobilkamera också, så här får ni några av dem istället!)
1. M i en otäck mask, plötsligt var han inte så gullig längre utan mer väldigt läskig..
2. Tadpoles! Min vecka har helt ärligt kretsat kring dem här grodynglen, eftersom V ser de som sina första husdjur, lever dem? har de kläckts? har de tillräckligt med vatten? Men jag är kanske inte rätt person att säga något, som räddade slemmiga sniglar från stigen när jag och resten av min klass, kanske i årskurs 2 (på grundskolan!!) hade någon aktivitetsdags i skogen (såklart de inte fick bli nedtrampade av en massa galna, springande barn!) samt blev överlycklig när vi fick myror i huset på vårkanten av precis samma anledning. Jag skulle därmed få ett djur! Tillslut fick jag dock ett riktigt djur, en kanin, och lyckan var total! Så jag kan förstå henne, till en viss del.. Kanske blir dem sötare när de kläcks, jag ska i alla fall få den tredje grodyngeln som kläcks så får väl lova att tycka det. Och nej, jag har inte kommit på något bra namn till den än..
3. Min bok jag läser just nu, man kan ju bara älska en bok där huvudkaraktären i boken jobbar i en mysig liten chokladaffär i Paris, eller hur?
4. Ett typiskt engelskthus?
5. Jag, V o M hittade en gummisnodd som ser ut som ett hjärta på trottoaren på väg hem från skolan en dag. När V har fixat lite med hjälp av en bit av en pinne också (ser ni den?) så ser det verkligen ut som ett hjärta, klart det ska förevigas.
6. Fina blommor, helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0