Efter nästan ett år i London..

.. så tror man sig veta lite om hur vissa saker fungerar här och en av dessa saker är tunnelbanan. Jag känner att jag har koll, men man ska, som ordspråket säger, aldrig ropa hej.. Idag hade nämligen jag o F bestämt oss för att åka och se var vi kommer ha våra CAE-prov nu i veckan. Det är på två vitt skilda ställen så att åka och checka läget kändes som en bra plan. Jag kollade upp linjer jag kunde ta, hur jag skulle byta osv. Tio minuter innan vi ska ses står jag utanför tunnelbanestationen och väntar. Jag går omkring lite eftersom jag har några minuter tillgodo och ser om jag kan hitta gatan själv innan vi ska ses. Men gatan lyser med sin frånvaro. Jag tar då fram google maps och skriver in gatuadressen och den visar då genast vägen till en helt annat ställe i London, åt ett helt annat håll och bredvid den rätta gatuadressen står Edware station, jag däremot står på Edware road station. Jag är med andra ord helt fel. Det låter ju så likt och jag undrar vem det är som har bestämt att det ska finnas två stationer som ligger så långt bort ifrån varandra som heter nästan exakt samma sak! Någon med väldigt dålig fantasi i alla fall! Gah! Jag råkade ju ut för något liknande min första vecka här också om ni minns, jag gick av vid Brondesbury och inte Brondesbury Park och nu är det som om någon däruppe liksom vill sätta dit mig lite. Inte ska hon tro att hon har koll minsann. Så jag avslutar min sista vecka som jag började min första kan man väl säga. Den enda skillnaden är att jag inte fick panik denna gång, jag kollade genast upp hur jag kunde ta mig därifrån på bästa sätt. Så kanske var det att jag har utvecklats och lärt mig hur man ska hantera oväntade situationer som någon högre makt istället ville bevisa för mig. I så fall får jag istället tacka, nu har jag insett det. Jag vill dessutom passa på att tacka lite extra för att ni inte valde att bevisa detta för mig på självaste examensdagen. För då kan jag lova er, då hade paniken brutit ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0