The bucket list

Med tretton dagar kvar till hemresa (ja, det är nedräkning nu!) så tänkte jag se vad jag kan checka av på min bucket list som jag skrev i min travel notebook innan jag flyttade hit.

1. Besöka madame Tussauds (check!)
2. Fynda på Camden market (check!)
3. Uppleva Sherwoodskogen
4. Prova fish ´n chips i tidningspapper (check!)
5. Gå på afternoon tea (check!)
6. Se en fotbollsmatch i en stor arena
7. Strosa runt i Notting Hill (check!)
8. Ha picknick i Hyde Park (check!)
9. Åka London Eye (check!)
10. Gå en kurs (check!)
11. Se en musikal (check!)
12. Se Big Ben (check!)

Ja som ni ser har jag gjort nästan allt jag ville göra innan jag kom hit, det ska ju vara fotbollsmatchen och Sherwoodskogen då (Sherwoodskogen mest för att en kollega sa att det var så speciellt!) och fotbollsmatchen mest för att uppleva en stor arena och jag har ju faktiskt varit på Wembley Stadium. Nu när jag tittar på min lista så inser jag att det mest är turistsaker jag skrivit upp som man nästan bara måste göra. Det har varit väldigt kul att göra alla dessa saker men det bästa har ändå varit när man hittar små guldkorn själv. Skapat sina egna favoritställen eller av en slump kommit till ett ställe som man sedan börjar gilla en massa. De där sakerna jag har på min bucket list kan ju de flesta som har varit i London checka av, men jag som faktiskt har bott här i snart ett år har fått se och uppleva så mycket som jag aldrig trodde jag skulle få göra. Jag visste väl ungefär de 11 sakerna om London som står uppskrivet på listan (Sherwoodskogen ligger inte i London! haha) när jag kom hit. Men när jag återvänder till London efter att ha flyttat hem så kommer jag återvända till platser, parker, affärer som är mina favoritställen och jag kommer kunna gå runt i den här fantastiska staden utan en guidebok i högsta hugg för nu har jag nämligen en annan guidebok att följa. Mig själv. Det är jag väldigt glad för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0