Afternoon (morning and evening) tea

 
Det första jag förundrades och överraskades över när jag tog mitt pick och pack och flyttade hit var Englands tekultur. Ja, som alla vet så är ju England känd för sitt tedrickande, men jag har aldrig riktigt fattat att det verkligen var så på riktigt, jag trodde verkligen att det var en överdrift och en generalisering och jag tänkte att de säkert måste dricker kaffe minst lika ofta. Så jag skrattade bara lite artigt när någon frågade om jag höll på att göra mig förberedd inför Englands resan om jag sågs dricka en kopp te dagarna innan min avresa till London. Tänk så fel jag hade, för man dricker te här jämt. När jag först kom hit, vid ungefär midnatt så bjöd min värdfamilj på te, det dricks te både på morgonen, förmiddagen, eftermiddagen, kvällen och ja, till och med natten om man ska gå efter mitt exempel. Jag har verkligen inget emot att tekokaren går varm här hemma hos oss, tvärtom så gillar jag det, tycker det är mysigt och är glad över att det inte är kaffe som är landets populära dryck (nej jag har fortfarande inte lärt mig dricka det och har nu gett upp att till och med försöka, för vad ska jag med kaffe till i detta land liksom?) Men varför dricker man så mycket te just här? Någon som vet? Men självklart så tar jag seden dit jag kommer och nästa punkt att checka på min "Att-göra- lista i London" är att vara med på en riktig afternoon tea. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0