Den obligatoriska koppen..


Varje dag så händer det och allra oftast då jag minst anar det, som vid morgonstressen. Hur mycket man än har planerat och förberett så kommer stressen som ett brev på posten innan alla har gett sig av och det blir tyst i huset och jag kan sätta mig och äta frukost i lugn och ro. I alla fall, sekundrana innan jag kan höra tystnaden, ja jag pratar om sekunder här så dyker den upp. Den obligatoriska koppen. När allt är som stressigast kommer de på att de ska dricka en kopp te. De häller upp teet i muggen och som mest hinner de känna en klunk av den varma drycken innan de ställer den fulla koppen på bänken och sedan bokstavligen springer ut till bilen. Varje dag är det detsamma och där står jag helt fascinerad och kan inte förstå hur de faktiskt ens kan bemöda sig att sätta på vattnet, ta fram en kopp och hälla upp det, för att som bäst få smaka EN klunk av denna varma dryck. Idag hände det innan V:s utställning på skolan och den här gången hann de inte ens smaka av teet. Utan där står sedan muggen varm på köksbordet och så jag bredvid, lika fascinerad varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0