Dagens..

..bästa: Idag har varit en sån där bra måndag. Jag har bland annat hunnit med att gå en sväng på Westfield, tummen upp för att man kan strosa omkring klockan 10 en måndag på Europas största varuhus nästan ensam istället för på helgen då det kryllar med folk. Jag fyndade en rosa, härlig stickad tröja som dessutom var på nedsatt pris! Jag har haft tid med sånt som jag tycker är så kul och som jag mår bra av, lite scrapbooking i min London travel notebook samt avslutade dagen med en joggingtur i mörkret och regnet! Mitt bästa. 

.. roligaste: V ringer mig från bussen, mitt hjärta börjar slå några extra slag, har jag glömt att jag ska hämta henne på någon aktivitet? Jag har aldrig gjort det dock (peppar, peppar!) men det är lite av min mardröm som au pair och V ska bara använda sin mobil i nödsituationer när vi måste få tag på varandra. Så nu förstår ni min oro va? Jag svarar och hon skriker bokstavligen "I WON THE BET!" Jag skrattar och kan andas ut, svarar sedan "But the day is not over yet.." Hon hade nämligen en lös tand (väldig lös!) i morse den satt fast i en nervtråd (kallas det så?) och jag var helt säker på att den där skulle hon tappa när som. Vilket hon inte trodde, hon menade på att hon skulle tappa den i morgon. Så då slog vi vad och skakade hand. Vad den som vann skulle få? En penny. Typ ett öre? (hatar mynten så brukar inte använda de allra minsta och orkar inte räkna ut just nu!) I alla fall. Nu är klockan nästan åtta och hon har fortfarande inte tappat den. Hm, jag kanske får ge den där pennyn till henne trots allt..

..godaste: Clementiner! Har ätit fyra (!) stycken idag! Så.himla.gott! Och det är ju alltid bra med lite extra tillskott av c-vitamin...

sämsta: Fick faktiskt tänka länge på den här. Det är ett bra tecken! Men det måste nog va att jag höll på att bli påkörd på min joggingtur. Nej så nära var det inte men lite otäckt ändå. Jag trodde bilen såg mig och ville släppa fram mig, glömde för ett ögonblick bort att jag befann mig i London. Här stannar ingen någonsin för personer! I alla fall så sprang jag förbi och han var på väg att köra. Lite otäckt var det. Tills nästa gång, mer reflexer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0