Eh, trevlig helg eller något..

Igår berättade N o F att barnen skulle iväg till sin mormor och morfar över helgen, jag skulle först åka med dem på tåget (2 timmar dit och 2 timmar hem!) inte jätteglad över detta faktum måste jag erkänna men det är sådant man får göra i jobbet som au pair. Allt är inte en dans på rosor så att säga. Det hela löste sig dock väldigt bra, byggarbetaren som jobbar o bor hos oss hela veckan (han är släkt till N på något sätt) kunde ta dem dit eftersom han bodde väldigt nära barnens mormor och morfar. Jag blev väldigt glad. En helt ledig fredag! Huset för mig själv. Det kan man sakna ibland annars i jobbet som au pair, för det är ju en sak att bo hos en annan familj faktiskt. Jag och C bestämde oss för att gå på bio ikväll och allt kändes så där väldigt bra. Men sen boom, kom bakslaget. Det visade sig att värmen och varmvattnet skulle stängas av hela helgen och byggarbetarna sa till mig att det kommer nog vara svårt att bo här i helgen eftersom det kommer bli så kallt. Ja, vilken tur jag har. Där försvann min underbart sköna helg och nu måste jag förmodligen istället ta på mig allt jag äger och har för att inte frysa ihjäl. Plus min lediga fredag blev inte riktigt på samma sätt när det springer omkring tre byggarbetare i huset just nu och river upp golv. Yey! Kunde inte börja min helg på ett bättre sätt... Eller? Åh. Det där jag sa om hemlängtan ni vet? Att jag inte känt av det så mycket, det skulle jag aldrig ha sagt. För nu kom den. Jag vill hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0