Tjuvstartat!


Ni förstår att jag är sugen på jul va? Så mycket som jag tjatar om det på bloggen menar jag... Men grejen är att här i London så har liksom allt redan börjat. Julpyntningen, julskyltningen, julmusiken, ja det känns redan som om det är i början av december och att det inte alls är konstigt med julkänslorna man bär på. För hela London har tjuvstartat! Igår gick jag in i varuhuset "Liberty" och det är ett sånt ställe där man nästan förväntar sig att någon ska gå fram till en, skratta lite åt en och undra vad man gör där inne. Allt är så fint (och dyrt!). Liberty har fyra våningar med alla sorters avdelningar som du kan tänka dig och högst upp finns.. ja precis, julavdelningen. Det var en hel våning där allt går att köpa som hör julen till. Julkulor, julkort, julkalendrar, presentpapper, choklad, allt! Så där strosade jag omkring ett tag, tittade på alla saker, lyssnade på julmusiken som spelades i högtalarna och om man inte har julkänsla när man går ut från det stället vet jag inte riktigt vad som är fel. Så himla inte med ögonen för att jag redan nu har julstämningen, alla londonbor är som jag.. Så jag kan liksom inte göra så mycket åt det.. en effekt av att bo i London antar jag..
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint! Som hämtat från en romantisk engelsk! film.

Svar: Ja precis så var det!
minadetaljer.blogg.se

2013-11-09 @ 19:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0