Dagens ord; Att man aldrig lär sig..

Jag har ju skrivit mycket om hur mysigt jag tycker det ska bli med hösten och vintern och att få uppleva den här i London. Men alltså.. idag kom kylan hit, på riktigt. Tidigare har det varit lite småkallt då och då men idag kände jag den första bitande, isande kylan och jag kom på mig själv med att tänka "Just ja, det är ju så här det är." Jag kände mig så dum, jag hade helt glömt bort hur kallt det faktiskt brukar vara. Jag vet liksom att det ska bli kallt men man kan inte riktigt förstå hur kallt förrän det plötsligt bara är så. Precis som man varje vinter inte kan förstå att det ibland kan vara så varmt på sommaren att man knappt står ut (eh? det kanske har hänt en gång? Men ni fattar grejen.) Man lär sig aldrig. Att jag efter ha tänkt det här fick vänta på en buss i 30 minuter eftersom den tidigare bara körde förbi (?) så hann jag tänka lite mindre fina ord om kylan och hösten (och självklart även busschauffören). Jag insåg att min klädsel var för kall, trots tjocka strumpbyxor, klänning, boots, stickad kofta och trenchcoat. Jag behövde vantar, mössa och dunjacka nu med en gång! Så missförstå mig inte nu, jag tycker att hösten och vintern är mysig men.. måste det vara så fruktansvärt kallt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0