Längs minnenas allé


.. häromdagen gick jag förbi ett träd där det låg fullt med kastanjer nedanför. Direkt for mina tankar till ett mysigt ögonblick för något som måste ha varit omkring 12 år sedan. Nämligen när jag och T var ute och gick i Valla tillsammans med mormor och morfar en härlig höstdag. Det var en sån där fin dag med solsken och krispig luft. Vi stannade nedanför ett jättestort träd och gick runt där en stund bland alla löv och valde med stor omsorg ut de allra finaste. Det var inget ovanligt utan det har jag gjort enda sedan jag var jätteliten, vem gör inte det liksom? Men den här dagen var på något sätt speciell, där och då med mormor och morfar. Det var perfekt. Varje höst när kastanjerna faller från träden så plockar jag fortfarande en fin, rund, len kastanj och lägger den i min ficka. Då tänker på den där höstdagen för så många år sedan och tycker plötsligt hösten är så där väldigt fin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tänker också alltid på den dagen!!!

Svar: Vad häftigt! :D
minadetaljer.blogg.se

2013-10-02 @ 11:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0