Bland pund, pence, tior och sköldpaddor!

 

Asså vem har kommit på det här med mynt? (eh.. eller det kanske är man ska veta förresten?) Så himla jobbiga är dem i alla fall. Särskilt de engelska, för de är ju så många! Jag fick en smärre chock idag när jag rensade ur min fullproppade plånbok som har varit så tjock att den inte gått att stänga. Då inte på grund av att jag är så himla rik (vilket jag dock önskar!). Så jag hällde ut alla mynt som jag samlat på mig på sistone. Mitt bland alla olika slags mynt, ja jag har några svenska kronor där också, så ser ni även min lilla sköldpadda. Han köpte jag på Portobello market (vilket fynd liksom! haha), både jag, syrran (som var här och hälsade på då) och L fastnade för honom. De andra hade dock styrkan att motstå honom men jag kunde det bara inte (som ni som känner mig nog hade kunnat gissa!). Jag var bara tvungen att ha honom! Så nu är han här i min plånbok som en liten lyckofigur eller något. Även fast jag tills nu nästan glömt bort honom..
.. I alla fall, så här liten är han så ni ska få proportionerna, ni ser ju, min hand ser gigantisk ut!

.. och så här ser han ut om man tar sig en närmare titt (ignorera det faktum att mina fingrar ser ut som ett gäng grillkorvar!). Ni förstår väl att jag bara inte kunde lämna honom där på marknaden? Han är ju hur söt som helst..

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, nättenöt (babyspråk)

Svar: Eller hur! :D <3
minadetaljer.blogg.se

2013-09-19 @ 20:25:38
Postat av: Anonym

Vad mycket mynt = räcker nog till lite allt möjligt smått o gott :)

2013-09-19 @ 20:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0