Dagens detalj


Idag är det ingen vanlig måndag för idag springer det omkring sju män i huset och river kök, gör om badrum och bankar i väggar och har sig och jag fick i uppdrag av värdföräldrarna om att vara hemma idag på förmiddagen för att eventuellt hjälpa till lite. Jag försökt dölja min förvånelse och besvikelse så gott det gick men tänkte hela tiden "vad ska jag göra liksom?" Aja, sagt och gjort. Jag stannade hemma en stund men när jag insåg att de inte behövde min hjälp (det gick ganska så fort! jag sa att de skulle säga till om de behövde någon hjälp) så har jag försökt hålla mig borta från huset så mycket som möjligt. Jag har sprungit en sväng och andats kall (!) septemberluft och sedan begav jag mig snabbt iväg till ett av mina favorit caféer i Queens Park och pluggade lite. Nu är jag tillbaka och längtar efter att de ska gå hem, en och en halv timme kvar..och ja några månader, det vill säga resten av min au pair-tid, kvar om ni känner för att vara pessimistiska..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysigt o fint favoritcafe' - en liten tröst i röran.

Svar: Aa precis, det är sant och jag tror det är värst nu i början så det kommer nog funka bra ändå! :)
minadetaljer.blogg.se

2013-09-16 @ 19:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0