Det bästa med att börja skolan

.. är ju helt klart och har alltid varit sedan 13 år tillbaka (gud! tretton år! Hur gammal är jag egentligen?) är att få gå och köpa nya pennor, anteckningsblock och sudd inför skolstarten. På tisdag börjar min andra termin av min CAE-kurs och jag ser fram emot det lite faktiskt (jag kanske är redo att börja plugga på riktigt snart alltså!). Så idag var jag en sväng på Westfield och köpte på mig ett litet lager skolgrejor. För en stund sedan satt jag och skrev av viktiga grammatiska regler från min fullklottrade förra anteckningsblock till mitt nya och skrev så fint jag kunde och strök under med en massa olika neonfärger. Precis som vid varje skolstart så lovade jag mig själv att jag ska vara sådär organiserad och skriva så fint jag kan i mitt anteckningsblock för att jag när det sedan är dags för Cambridge provet lätt kan gå igenom och få uppfattningen av det viktigaste. (istället för att skriva mitt namn med snirkliga bokstäver eller rita blommor som jag visst hade gjort i mitt andra block på sisodär hälften av sidorna..)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0