Hemma hos..

.. mig. Idag fixade jag iordning en massa i mitt rum och gjorde det mer mysigt. Så nu ska ni få se:

På mitt "skrivbord" (mer sminkbord kanske) har jag lagt par tidningar med fina omslag, Vanity Fair och Vogue, min London guide, min lila laduree ask, min secondhand fyndade ask och så en ask som ser ut som en engelsk buss! Den asken fick jag liksom när jag flyttade in här. Den förra au pairen hade köpt den (det har tidigare varit bullar i den) och så hittade jag den i ett skrymsel med lite gamla bullar i, nu har jag dock den fylld med andra saker. Perfekt liksom. En till ask tackar man ju aldrig nej till liksom...
.. på golvet bredvid en ljusblå vas ligger en hög med tidningar som jag räddade när F och N skulle slänga de för att de var gamla (?) de insåg inte det konstiga i det men det är ju de fina bilderna man vill åt förklarade jag så gott det gick och de undrade nog vilken konstig au pair de har hemma hos sig..

.. på mitt nattduksbord har det tidigare varit värsta röran, nu ligger det en trave med böcker (note to yourself, lämna tillbaka böcker på biblioteket snarast!) ett par ljuslyktor, ett resesmyckesskrin, två bodylotions och så en glas glass V har målat till mig. Samt fjärrkontroller förstårs. Jag kan liksom se på tv från min säng. Lyxigt eller vad?.

.. här ser ni min obäddade säng, men det bästa är att jag kan skylla på att jag inte har något överkast. Ingen använder det i den här familjen typ. På väggen sitter små spikar lite här och var och där hängde jag upp några fina påsar från laduree (har ni börjat tröttnat på den butiken nu efter allt tjat?) Victoria secret och Smythson. På lilla pallen bredvid sängen sitter min engelska nalle jag fick av M och V i födelsedagspresent och så min hatt där också, som jag använt typ en gång..

.. och här sitter jag allt som oftast. Bloggar, skypar, facebookar, pluggar och så...

.. och i fönstret hittar man även min "London scrapbook" och ett fint anteckningblock från mamma och pappa. Samt en knapp från Portobello market.

Så ser det ut hos mig just nu och förhoppningsvis några dagar till, snart kommer väl allt vara en enda röra igen... men den här gången ska jag försöka hålla det så här fint, tills jag flyttar hem till Sverige! Så ni kan ju påminna mig.. eller.. glöm det där sista....
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint! Hoppas ordningen fortsätter i Sverige......

Svar: haha man kan ju alltid hoppas..
minadetaljer.blogg.se

2013-09-24 @ 07:20:08
Postat av: Anonym

Det där anteckningsblocket fick du ju av mig... :/

2013-09-25 @ 08:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0