När jag var liten..

..på årets första riktiga vårdag packade jag, mamma och min syster en korg med fika samt splitternya studsbollar, hopprep och sopbubblor. Sedan begav vi oss till vår lilla skogsglänta för att inviga våren. Vi plockade ut alla sakerna på en picknickfilt och sedan sprang vi omkring i gläntan och lekte med våra saker hela eftermiddagen. Vårpirret hade ju just infinnit sig. Idag när jag var ute med barnen på jobbet kom plötsligt en leveransbil och lassade av tre stora paket. En liten fyraårig kille drog mig i armen och kollade upp på mig med en längtansfull blick och sa "Tror du det är nya leksaker i de där paketen?" Jag kunde liksom han bara hoppas på det. Och han fick rätt. Senare under dagen packades paketen upp och bland nya tuschpennor, stämplar och pärlor fanns även ett gäng klarröda rockringar. Rockringarna blev genast barnens favoritleksak ute på gården och när jag såg den lilla killen springa omkring med en klarröd rockring i handen kom det där pirret, vårpirret och jag kände det nog lika starkt som den lilla fyraåriga lyckliga killen. Som jag längtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0