BUNGENÄS

Som nog de flesta av er vet så har jag besökt Gotland för en vecka eller två i stort sett hela mitt 21-åriga liv. Det jag älskar med denna ö är att man kan hitta nya små smultronställen varje gång. Den här gången var jag sugen på att besöka Bungenäs, som tidigare har varit Gotlands största kalkbrott innan militären övertog stället. Idag finns därför ett antal byggnader kvar från dessa tider där de idag används som b.la. café, restaurang och festlokal. Vid havet stod även sängar utställda där man kunde ligga och titta ut över havet. Avkopplande eller vad? Så jag tog med mig familjen hit och vilket ställe det var! Jag har helt klart hittat ett nytt favoritställe på ön! Så häftigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0