Måndagens..

.. bästa: Helt klart det underbara vädret! 10 grader! Nu är det vår. Så himla skönt att slippa frysa och framför allt att slippa ta på barnen 20 lager kläder när vi ska gå ut!

.. jobbigaste: Mina himla skoskav.. Känns väldigt lockande att ta en promenad i solen men med två himla blåsor på vardera häl känns det inte lika kul...

.. fundering: Vad jag ska söka till universitetet! Mitt första val är klart men mina reservval är svårare..

.. godaste: Mina älskade fröknäckebröd som jag gör själv. Mums. Två plåtar knäckebröd tar slut på ca 3- 4 dagar. Så gott är det! Jag har tipsat om receptet tidigare, men om ni vill ha det, kommentera här!

.. klädsel: Slitna svarta jeans, svart skjorta och ljuslila kashmirtröja som jag fyndade på rean.

... ser-fram-emot: Min frisörtid på fredag som jag bokade idag.

.. tråkigaste: Städningen som väntar.. Dock väldigt nödvändigt eftersom jag har tappat bort X-antal grejor. Och att leta efter saker som jag inte hittar är om möjligt ännu tråkigare. Bara att sätta på musiken på högsta volym och kavla upp ärmarna då med andra ord..


Kommentarer
Postat av: Linn

Lillkussen jag vill jättegärna ha receptet:) kan behöva nått nytt o spännande i tentaplugget:) stor kram!

Svar: Det här kommer nog passa perfekt då! :D
Ingredienser:
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrö
0,5 dl linfrö
1 tsk salt
2 dl majsmjöl
0,5 dl rapsolja
2,5 dl kokande vatten
flingsalt

1. Blanda alla torra ingredienser
2. koka upp vatten och häll i oljan i vattnet
3. rör ihop och platta ut tunt på en plåt (hela plåten)
4. strö över flingsalt
4. Grädda en timma i 150 grader. Stäng av ugnen och låt stå kvar i 15 minuter

Hoppas du gillar det och lycka till med plugget! kramar från lillkussen! :D
minadetaljer.blogg.se

2014-02-25 @ 16:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0