Londonabstinens


(Vi har inte fått sconsen ännu det är därför våra brickor ser så tråkiga ut! Och ja, det är jag som dricker te jag var sjukt imponerad av att H lärt sig dricka kaffe för det tvivlar jag på att jag någonsin kommer göra..)

Efter nästan två veckor i Sverige kände jag idag lite Londonabstinens och jag och H valde därför för att fika på "The London café". Där förvandlades jag plötsligt till en riktig "londoner" och jag jämförde mitt scones med dem jag åt i London (jag behöver väl inte ens säga vilket som var godast?) och jag kom på mig själv med att kolla kritiskt på alla bakverk som kom in på afternoon tea:t till personerna bredvid oss och tänkte att det inte går att jämföra med det jag och F åt på Kensington hotel i en lyxig hotellsalong. Jag hörde mig till och med säga till H "Varför fick man en apelsinklyfta till sconesen? Det får man inte i London, haha!"  Det värsta av allt jag sa en mening på engelska för att jag först inte kom på hur man sa på svenska! Men sånt brukar inte hända, jag lovar! Gud asså, som jag håller på! Så vad kan jag säga? Ett år i London har nog satt sina spår..

Sedan gick vi en sväng på stan och H hittade ett superfint Iphoneskal som jag också hade köpt om inte jag precis hade beställt ett som kommer när som..

.. men några avundsjuka blickar gav jag det ändå det måste jag medge.. Nu ska jag sätta tänderna i Katerina Janouch´s senaste bok. Som jag längtat!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0