Londonådran

Det rycker lite i Londonådran ibland alltså. Inte så konstigt egentligen, jag levde ju Londonlivet under ett års tid. Här kommer några "never seen pictures" och jag får en sån himla härlig känsla i kroppen när jag tittar på dem och jag känner hur jag saknar den underbara staden en hel del alltså. Jag älskar att det alltid finns något nytt att se och göra där, nya saker dök upp hela tiden. Jag som lätt blir rastlös kände mig under nästan ett årstid aldrig det. Jag saknar småsaker som att gå in på Starbucks och köpa en varm chailatte i en take-away mugg och springa iväg på nya äventyr eller bara till en röda dubbeldäckaren som skulle ta mig till skolan. Jag saknar att strosa omkring i Hyde Park en härlig ljummen vårdag utan varken någon riktning eller mål. Jag saknar att gå till den lilla tidningsaffären bredvid min tunnelbanestationen och köpa med mig en bunt tidningar (ja, det är billigare med tidningar där!). Jag saknar att fynda annorlunda saker på marknader som man aldrig skulle kunna få tag på annars. Jag saknar att av en slump hitta ett nytt favoritområde eller en liten mysig gränd.

Ja, ibland gör sig den alltid påmind, den där Londonådran. Förmodligen kommer den också alltid göra det för den går ju trots allt direkt till hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0