Saker man kan få höra en vanlig dag på jobbet!

Jobbar just nu på en förskola tänkte att ni ska få höra några kommentarerna jag har fått idag..

"Är du en vuxen eller ett barn?" säger en liten kille till mig och tittar på mig med stora ögon. Ja det måste jag erkänna, det kändes ganska så bra när han sa så. För jag hade samma morgon beklagat mig för pappa att 21 (som jag fyller till sommaren) ju låter så gammalt... Jag, Åldersångesten 1-0.

Efter att berömt en annan liten kille att han var så bra på att vissla (jag var faktiskt imponerad på riktigt! Ett klart och starkt visselljud lyckades han få fram och han är typ fyra!) Varav han blixtsnabbt svarar mig detta "Jag vet! Jag är ju bättre än dig!" Ups. Ärligt och sant. (borde kanske tilläga att jag lärde mig vissla för typ tre års sen! Nej jag skämtar inte..)

Jag brister ut i skratt efter att en liten tjej har sagt något roligt, när vi skrattat klart säger hon "Du har tjocka kinder, precis som jag!"och pekar på min skrattgrop  "Och jag!" tillägger genast en annan liten tjej. Yey liksom, härligt att höra.. Vi bildar klubb. Jag och två treåringar...

"Varför har du brunsvarta naglar?" Frågar en liten tjej mig vid mellis när jag brer hennes macka. Jag tittar på naglarna och tänker "Jaa du, det undrar jag med.. För brunsvarta naglar låter ju inte särskilt snyggt det måste jag ju hålla med om. (Ja, jag tog bart nagellacket när jag kom hem och måla dit ett annat!)

Det finns väl bara ett sätt att sammanfatta detta på, barn är brutalt ärliga och ja, jag gillar det!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0