En hög med böcker


Den här bokhögen fick följa med mig hem igår efter ett besök i huvudstaden med mina tre bästa vänner. Vi hade en underbar dag där vi hann med en hel del shopping, en god lunch och glassätandes i hamnen. Sedan tog vi tåget hem. Innan vi sågs igen för att dansa hela kvällen och natten lång hann jag träffa mormor och morfar samt mamma och pappa som kommit hem från deras utlandsvistelse. En perfekt dag med andra ord!

Idag hade jag tid med att kolla på det jag köpte vilket var; en inredningsbok, en tjock röd tuschpenna, en bok från Ordning och Reda att göra collage i med röd skinnpärm och Lotta Kûhlhorns bok "Rapport" En bok om att göra mönster som jag bara älskar. Här är två små utdrag ur boken;

"Om det är måndag brukar jag börja med att skriva ut ett nytt schema. Helst vill jag ha det största skrivbordet helt tomt innan jag sätter mig med kaffet och schemat. Sen klipper jag små lappar från postitblock och fäster på mitt schema. Vässar en skön penna och skriver veckans jobb på lapparna."
 
"Jag skriver listor med vad jag gillar, just nu står det till exempel: Min väska. Saker som är virkade, själva trådmönstret. Makramé. Ska gå till biblioteket och låna en bok om det. (Är inte helt säker på vad det är, minns snören som doftade gott i slöjden.) Snörmakeri. Att blanda stor- och småmönstrade saker i samma mönster. Översätta reliefmönster till tvådimensionell bild. Jag vill ställa olika former ovanpå varandra som en totempåle. Blomorgier. Slarviga blommor. "



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0